BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 20, 2011

diary xpdc in Langkawi

Salam semua..

Selepas lama x post something, today is the day..Arinie aku nk cite byk sal aku nyer holidays..Firstly, aku g Langkawi tuk xpdc bersama pengakap TATIUC..kami disana selama 4ari jew..3ari aku xpdc dan 1 ari lg kami shopping..bez sgt g Langkawi..penduduk Langkawi sume bek ati n ramah..kami xpdc dengan tgn kosong..duit dan ic diambil oleh urusetia..agk mencabar la jgk..tp kami dpt melepasi hlangan tu..ati kedua kami diberi bahan mentah tuk dibawa bersama xpdc but ktorang amek jalan mudah dan tinggal separuh dr bahan mentah 2 kt urusetia tnpa pengetahuan diorang..tp sangkaan kami slah,upernye diorang dh tahu..hahaha..malam kedua 2, kami didenda..denda nye xla teruk sangat tapi menusuk..hahaha..kami diselam didalam air sungai, masa 2 kul12 mlm..sjuk gler..hahaha..diselam dgn baju pengakap..dh lama diselam, kami pun dibenarkan nek ke ats,tp dpt lak mslh bru..slh 1 group tertinggal bendera dan urusetia tye if nk denda grup tu sje @ ktorang nk tanggung bersama..so, kami tlh memilih tuk tanggung bersama..so, kami didenda tuk yg kedua kali nye..hahaha..tp kali nie lg bez sbb ktorang kene menyelam smpai kepala basah..hahaha..means that 100% must be wet..hehehe..then, mlm 2 kne ceramah oleh urustia..kne bersatu wlaupon kami ade 8 grup..then, ari ke3 kami xpdc kami telah menjadi 1..kami tahan lori supya 8 grup nie dpt nek sekali..sbb biasenye kami nek kereta n lumba sapew smpai dulu kt chechpoint..tp ari ke3 kami xwt mcm 2..ari ke 3 mmg plng bez..pengalaman yg xbley dilupakan..hahaha..mlm 2 kami masak bersama2 dan bermain permainan dan mcm2 lg..hari ke 4 brulah kami pergi shopping kt langkawi..petang 2 nek feri ke kuala Perlis dan nek bas dr kuala Perlis pulang ke Terengganu..


nie gmbar masa kitorang otw ke Langkawi..meriah sgt..


gmbar nie diambil masa kitorang bwu smpai kt jeti..hehehe..yg tgh bg tabik hormat 2 nama dia acap..dia mmg sengal ckit..hehehe!!let me introduce,dr kiri {jie besar, joe, amir(sama sengal mcm acap tp asenye lbih kot,hahaa), cyla(aku la), acap, jie kecik, sue, n mazwa..}

nie mse kitorang kt ckeckpoint di ayer hangat..dpt berendam kaki jp n masak kt cni..actually kitorang nk amek gmbr grup aku jew tp tbe2 ade yg menyemak lak..tp xpew..aku kene phm dgn orng yg gler gmbr nie..hahaha..mane ade kamera c2 la ade downg..yg kt tengah 2 depan skali nme dia alip..owg kedah 2..dia ketua grup kami..dia nie berwibawa taw..baik n romantik orngnye..muke jew mcm pembunuh bersiri tp dlm ati ade taman bunga..hahaha..mse ktorng kt checkpoint di cable car, dia bg aiskrim yg ade cincin kt dlm 2 bg kt awek die..t aku tunjuk gmbr
awek nye..


nie acap @ acap chee..look at him..hahaha..aku mmg xley blah ngn mke die nie..lau amek gmbr die mmg ske wt muke yg funny..tgk la rmbut die..mse kt langkawi, kami jmpe pelancong yg rmbutnye kembang lg dr die..hehehe..then, kami ckp 2 abg die..lau xde die, mmg xmeriah la kem nie..we love u acap..hahaha(if die bce nie mmg excited la die)







yg nie korng kene tengok jgk..muke2 orng yg gayat..hahaha..gayat nek cable car..yg tgh2 tu mmg pling teruk la gayat die..muke jew ncem tp upernye gayat..hahaha..mse nie aku amek gmbr dowang control xnk kasi npk sgt gayat downg..hehehe..dr kiri(amir, mazwa n sue)



hah!!!yg nie la bru betul ahli grup aku..nie amek gmbr kt jmbatan tergantung Langkawi kt cable car..dr kiri(pali, cyla(its me), alip, yana, n mat)..grup aku xde yg gayat k..hahaha..sumenye berani..





gmbar nie mase kitorng tgh ciap2 pg 2 nk ke checkpoint seterusnye..sblom bertolak 2, kitorang amek gmbr dlu..hehehe gmbr nie sume ade, kitorang pkai timing..sume ceria di pagi ari..yg kt blakang 2 asenye dh xnmpak muke downg..hahaha..yg depan jew nampak muke..

hah...nie la die pasangan couple yg sengal..hahaha..alip n myra..sepadan jew downg nie..tgk la 2..betapa sengal dowang amek gmbar lam ujan..hahaha..mcm2 la dowang nie..

nie yg last k..byk lg sbnarnye gmbr n cerita kami tp xsanggup dh aku nk type..lenguh jari aku..so, 2 sje jewla k..Lankawi adalah kenangan yg xdpt kami semua lupakan..Langkawi bez,orangnye pon baik hati n peserta pon sume sporting..urusetia lak terbaik..

No comments:

Post a Comment